دلایل بی تفاوتی کارکنان و راه های مقابله با آن

بی تفاوتی کارکنان یکی از آفت های کار در رستوران است که می تواند به کسب و کار شما صدمات جبران ناپذیری وارد کند. بنابراین لازم است با روش های مختلف انگیزه کارکنان راارتقا دهید و از بی تفاوتی کارکنان پیشگیری کنید.

بدون انگیز مناسب بهترین تجهیزات فست فود و تجهیزات رستوران ایتالیایی هم نمی تواند کاری برای شما بکند چراکه بهترین تجهیزات در دست کارکنان با انگیزه اثر بخش خواهند بود.

در این نوشتار شما را با دلایل بی تفاوتی کارکنان و راه های مقابله با آن آشنا می کنیم.

دلایل بی تفاوتی کارکنان

بی تفاوتی کارکنان ممکن است به دلایل مختلفی بروز کند که در اینجا به برخی از مهمترین آن ها اشاره می کنیم.

برخورد تبعیض آمیز

برخورد تبعضی آمیز با کارکنان یکی از مهمترین قاتلان انگیزه کارکنان است. این درست است که کارکنان تلاش گر و آن هایی که عملکرد بهتری دارند باید تشویق شوند منظور ما از رفتار تبعیض آمیز امتیاز بی دلیل دادن به برخی کارکنان است. شما برای دوری از بی تفاوتی کارکنان باید با همه رفتار یکسان و عادلانه ای داشته باشید.

عدم شناخت

مهمترین هنر مدیر یک رستوران شناخت صحیح از کارکنان و نیازهای آن هاست. زمانی که کارکنان خود را به خوبی بشناسید و نیازهای آن ها را درک کنید می توانید بهترین سیستم ها و راهکارهای انگیزشی را برای کارکنانتان ایجاد کنید.

بسیاری اوقات سیستم های انگیزشی خوبی طراحی شده اما چون نیاز کارکنان در نظر گرفته نشده بی تفاوتی کارکنان را به همراه می آورد.

هنگام طراحی برنامه های انگیزشی نیازهای کارکنان را مد نظر قرار دهید چراکه در مقایسه با علایق شخصی شما از اولویت بالاتری برخوردار هستند.

اطلاع رسانی نادرست

شما زمانی می توانید کارکنان خود را بازخواست کنید که به آن ها اطلاعات و آگاهی کافی در خصوص شرح وظایف شان داده باشید. بسیاری بی تفاوتی کارکنان را ناشی از بی اطلاعی و عدم آگاه سازی کافی می دانند.

وقتی کارکنان را در بی خبری می گذارید مثل آن است که آن ها را در یک اتاق تاریک رها کنید و توقع داشته باشید کارهایشان را به بهترین شکل ممکن انجام دهند و بدون شکستن هیچ ظرفی در تاریکی گام بردارند این امر تقریبا غیر ممکن خواهد بود. سعی کنید برنامه اطلاع رسانی دقیقی تدوین کنید تا هیچ کس از امور مهم رستوران بی خبر نماند.

اهمیت ویژه دادن به برخی مشاغل

گاهی مدیران رستوران به کارکان آشپزخانه بیش از سایرین توجه می کنند و این امر سبب می شود کارکنان سالن پذیرایی و سایر بخش های رستوران دچار حس بی ارزشی شوند و این رفتار شما سبب بی تفاوتی کارکنان خواهد بود.

هیچ یکی از موقعیت های شغلی بر سایرین ارجحیت ندارند، برای موفقیت یک رستوران باید تمامی عناصر به درستی در کنار یکدیگر کارکنند.

همانطور که بکارگیری صحیح تجهیزات فست فود و تجهیزات رستوران ایتالیایی اهمیت دارد، برخورد صحیح با مشتریان در سالن پذیرایی هم مهم است.

بی توجهی به رفاه کارکنان

کار در رستوران بسیار سخت است و انرژی زیادی می طلبد حداقل کاری که شما برای کارکنانتان می توانید انجام دهید فراهم آوردن امکانات رفاهی مناسب است.

دراختیار قرار دادن لباس فرم مناسب، تعیین زمان های استراحت کافی، حقوق قابل قبول، بیمه و … در پیشگیری از بی تفاوتی کارکنان بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

نتیجه گیری

بی تفاوتی کارکنان ممکن است در اثر عواملی مختلفی بروز کند، اجرای طرح های انگیزشی بهترین راهکار برای مقابله با بی تفاوتی کارکنان است. همانطور که از تجهیزات فست فود و تجهیزات رستوران ایتالیایی مراقبت می کنید لازم است مراقب انگیزه کارکنان هم باشید.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *