تکنیک های تاثیر گذار در انبار آشپزخانه

برای اینکه سرآشپز مجبور به استفاده از یک سیستم تهدید نشود و همواره انبار آشپزخانه وضعیت خوبی داشته باشد شما باید یک سیستم منظم برای انبار آشپزخانه در نظر بگیرید.

درکنار تهیه تجهیزات فست فود و تجهیزات رستوران ایتالیایی لازم است این نکته را درنظر داشته باشیدکه جهت افزایش عملکرد کارکنان انبار آشپزخانه باید از نظم کافی برخوردار باشد.

بعد از هزینه حقوق کارکنان، مواد اولیه بزرگترین هزینه یک رستوران به شمار می آید بنابراین باید برای هر گوشه آن برنامه داشته باشید.

اگر تا این لحظه در مورد انبار آشپزخانه بی دقتی کرده اید وقت آن رسیده که با رسیدگی به وضعیت انبار در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

روانشناسی موجودی انبار آشپزخانه

انبار آشپزخانه تحت تاثیر عوامل مختلف آشکار و نهان مثل خرابکاری، اشتباهات پخت و پز ، چرخش نامناسب عناصر ، زباله، سرقت، و حتی فروش نامحدود تحت تأثیر قرار می گیرد.

هنگامی که انبار رستوران مورد بی توجهی قرار می گیرد موجب نارضایتی و سردرگمی کارکنان می شود.

اگر سرو سامانی به انبار رستوران بدهید خواهید دید کارایی کارکنان به شکل چشمگیری افزایش می یابد و به این ترتیب اگر شاهد تغییرات عمده ای در عملکرد آشپزخانه بودید متعجب نشوید.

محاسبه هزینه های روزانه غذا

نخستین گام در سرو سامان بخشیدن به انبار آشپزخانه محاسبه هزینه های روزانه غذا خواهد بود.

هزینه روزانه غذا با تقسیم هزینه های ماهانه بر تعداد روزها حاصل می شود.

بامحاسبه دقیق هزینه ها خواهید توانست وضعیت انبار آشپزخانه را مشخص کنید و بر آن اساس در خصوص آینده برنامه کاری تان تصمیم بگیرید.

برنامه خود را ارتقا دهید

ارزیابی روزانه وضعیت انبار رستوران باتوجه به حجم بالای کار در آشپزخانه بسیار دشوار است، در عین حال بررسی های ماهانه هم برای بررسی صحیح و دقیق وضعیت کافی نخواهد بود.

همانطور که تجهیزات فست فود و تجهیزات رستوران ایتالیایی نیاز به رسیدگی و مراقبت مستمر دارند، لازم است انبار آشپزخانه هم به صورت مرتب مورد بررسی دقیق قرار بگیرد.

بررسی هفتگی وضعیت انبار آشپزخانه گزینه مناسبی است که هم به کارکنان فشار زیادی را وارد نمی کند و هم بیشتر از بررسی های ماهانه می توان به نتایج آن تکیه کرد.

تحقیقات نشان می دهد بررسی هفتگی انبار رستوران تاثیر زیادی بر کاهش حجم زباله های رستوران دارد.

نظارت بهتر بر عملکرد کارکنان

با اجرای شیوه های منظم بررسی موجودی انبار آشپزخانه می توانید برنامه های نظارت بر عملکرد کارکنان رستوران را هم ارتقا دهید.

تحقیقات انجمن ملی رستوران های آمریکا نشان می دهد ۷۵ درصد هزینه های رستوران ناشی از عملکرد نامناسب کارکنان رستوران است.

با یک سیستم نظارت دقیق می توانید از دور ریز و سرقت مواد اولیه به میزان قابل توجهی پیش گیری کنید.

از منابع موجود به صورت کارآمد استفاده کنید

دقت در فرآیند موجودی انبار آشپزخانه سبب می شود از منابع موجود استفاده بهتری ببرید. وقتی سرآشپزبداند یک یا چند ماده غذایی رو به فساد در انبار وجود دارد منو خود را به شکلی می چیند که این مواد غذایی پیش از فساد مصرف شوند.

شما حتی می توانید برای کارکنانی که ایده های خوبی جهت استفاده بهتر از موجودی انبار آشپزخانه ارائه کنند جوایزی در نظر بگیرید.

اجتناب از افراط گرایی

همه نکاتی که در خصوص انبار آشپزخانه مطرح شد جهت استفاده صحیح از منابع و در راستای کمک به افزایش کارایی کارکنان بود اگر سیستم بررسی انبار رستوران به شکلی باشد که عملکرد کارکنان شما را تحت تاثیر قرار دهد آینده رستوران با خطر مواجه خواهد شد.

مثل خرید تجهیزات فست فود و تجهیزات رستوران ایتالیایی که باید متناسب با نیاز شما باشد برنامه های انبار آشپزخانه هم باید متناسب با نیاز طراحی شود.

مقاله مرتبط: چگونه موجودی انبار رستوران تان را بررسی کنید؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *