آماده سازی رستوران برای مشتریان کم توان جسمی

طبق قانون مدنی آمریکا که در سال ۱۹۹۰ به تصویب رسیده است هرگاه موسسه، شرکت یا سازمانی تاسیس می شود باید فضای خود را جهت استفاده ساده تر مشتریان کم توان جسمی بهینه سازی کند.

بنابراین درکنار خرید تجهیزات فست فود و تجهیزات رستوران ایتالیایی هنگام خرید تجهیزات باید فکری هم برای بهینه سازی فضا جهت مشتریان کم توان جسمی بکنید.

همچین قوانین استخدام در رستوران طبق قانون باید برای همه برابر باشد و تبعیضی در استخدام نیروهای معلول بکاربرده نشود.

قوانین رسمی آمریکا این فرصت را فراهم می کند که محیط رستوران برای تمام مشتریان و کارکنان قابل استفاده باشد.

دسترسی مشتریان کم توان جسمی

مهمترین و سخت ترین کار آماده سازی رستوران برای مشتریان کم توان جسمی فراهم آوردن فضایی است که مشتریان به راحتی بتوانند به رستوران وارد شده و از صندلی ها استفاده کنند.

شما باید تلاش کنید با کمترین هزینه مالی مناسب سازی فضا را به انجام برسانید تا مشتریان کم توان جسمی بتوانند به تنهایی و بدون نیاز گرفتن از سایر مشتریان به فضای رستوران رفت و آمد داشته باشند.

اگر حذف یک مانع نیازمند هزینه های زیادی باشد می توانید به راهکارهای جایگزین فکر کنید تا به این ترتیب هزینه های خود را به حداقل برسانید.

درنظر داشته باشید بهینه سازی فضا برای مشتریان کم توان جسمی خانواده های آن ها را هم به استفاده از رستوران شما تشویق کرده و در نهایت فروش شما را افزایش خواهد داد بنابراین در کنار یک کار انسانی و خدمت رسانی به فروش بهتر خود هم کمک می کنید.

موانع معماری

مشتریان کم توان جسمی باید پارکینگ اختصاصی خود که به رستوران نزدیک باشد در اختیار داشته باشند، همچنین سطح شیب دار مناسب برای ورود صندلی چرخدار فراهم شده باشد.

حتی اگر طراحی ساختمان اجازه نمی دهد در قسمت اصلی ساختمان ورودی مخصوص معلولین را ایجاد کنید برای رفاه حال مشتریان کم توان جسمی می توانید از در مخصوص کارکنان استفاده کرده و آن فضا را برای استفاده معلولین بهینه سازی کنید.

درها

برای رفاه حال مشتریان کم توان جسمی در های ورودی ساختمان باید کمی عریض تر طراحی شوند که برای ورود صندلی چرخدار مناسب باشند. دستگیره ها کمی پایین تر قرار بگیرند که استفاده از آن ها برای مشتریان معلول هم امکان پذیر باشد همچنین موقعیت در ها باید به نحوی باشند که بتوانند مدتی باز و بی حرکت باشند تا مشتریان معلول از آن ها راحت تر عبور کنند.

تسهیلات جانبی

هنگام خرید تجهیزات فست فود و تجهیزات رستوران ایتالیایی باید مشتریان معلول خود را هم در نظر بگیرید، صندلی ها، محل استقرار ادویه جات و حتی بادجه تسویه حساب باید برای معلولین بهسازی شده  و برای عموم مشتریان قابل استفاده باشد.

مشتریان معلول باید در مکان هایی استقرار یابند که از دسترس اطفال دور باشد و کارکنان به راحتی بتوانند به آن ها سرویس دهی کنند.

شمارنده و دستگاه های کارت خوان باید در دسترش مشتریان کم توان جسمی باشد تا خودشان بتوانند کار انتقال وجه را انجام دهند و نیازی به اعلام عمومی رمز کارتشان نباشد.

سرویس بهداشتی

باید اطمینان حاصل کنید دستشویی ها برای مشتریان کم توان جسمی اعم از کم توانان جسمی-حرکتی و نابینایان قابل استفاده باشد.

از علائم هشدار دهنده به خط بریل غافل نشوید.

صابون و دستمال باید جایی نصب شود که استفاده از آن برای مشتریان کم توان جسمی هم امکان پذیر باشد و به کمک دیگران نیاز پیدا نکنند.

بهسازی فضای رستوران جهت مشتریان کم توان جسمی در کنار اینکه یک کار انسان دوستانه است در قوانین آمریکا اجباری است.

به همین دلیل هنگام خرید تجهیزات فست فود و تجهیزات رستوران ایتالیایی باید این نکته را مد نظر داشته باشید و سعی کنید امکانات رفاهی مورد نیاز مشتریان معلول را باکمترین هزینه فراهم آورید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *