خط مشی تهیه لباس فرم کارکنان رستوران

شما از کدام دسته مدیران رستوران هستید آیا از آن افرادی هستید که برای صرفه جویی در هزینه ها چند جوان بی تجربه را با مبلغ کم استخدام می کنید و سعی می کنید با تهیه لباس فرم کارکنان رستوران آن ها را متحد و توانمند نشان دهید؟ همانطور که صرفه جویی در انتخاب تجهیزات فست فود و تجهیزات رستوران ایتالیایی خطرناک است در سایر موارد هم پیش از هر انتخاب باید کمی فکر کنید.

به عنوان مدیر شما موظف هستید اطمینان حاصل کنید مشتریان با نخستین نگاه به کارکنان شما احساس خوبی خواهند داشت تهیه لباس فرم پرسنل رستوران می تواند به تاثیرگذاری مثبت به مشتریان اثرگذار باشد.

لباس فرم کارکنان رستوران می تواند به موفقیت های سیاست های بهداشتی و تاثیر مثبت بر کاکنان اداره بهداشت هم تاثیر گذار باشد.

این گزارش به شما در انتخاب لباس فرم کارکنان رستوران کمک می کند.

سیاست گذاری لباس فرم کارکنان رستوران

انتخاب لباس فرم کارکنان رستوران می تواند خطرآلودگی های فیزیکی،شکایات یا بررسی های بعدی اداره بهداشت را کاهش دهد. البته نظافت و مرتب بودن لباس های فرم هم مهم و تاثیر گذار خواهد بود.

ناخن: کارکنان رستوران مجاز به استفاده از ناخن مصنوعی نیستند، ناخن های کارکنان باید همواره تمیز و کوتاه شده باشد، این نکته را باید در قوانین لباس فرم پرسنل رستوران حتما لحاظ کنید و تمامی کارکنان اعم از کارکنان آشپزخانه و سالن پذیرایی ملزم به رعایت آن باشند.

دستکش: دستکش های یک بار مصرف برای مسئول غذاهای آماده وسالاد الزامی خواهد بود بنابراین باید در تمام سایزها دستکش تهیه کنید و کارکنان ملزم باشند پیش از پوشیدن دستکش دست های خود را بشویند و در صورت پاره شدن دستکش آن را تعویض کنند.

مو: کارکنانی که غذاهای آماده ارائه می کنند الزامی به پوشاندن سرخود ندارند اما کارکنان آشپزخانه و مسئولان آماده سازی غذا باید سرخود را بپوشانند چراکه امکان آلوده سازی غذا در این ناحیه بسیار زیاد است.

جواهرات: کارکنان رستوران موظف هستند به جز حلقه های ازدواج سایر جواهرات و تزئینات خود را جهت رعایت بهداشت از خود دور کنند. البته سیاست برخی رستوران ها در صورت پوشاندن جواهرات به کارکنان اجازه می دهد آن ها را حفظ کنند. همانطور که انتخاب تجهیزات فست فود و تجهیزات رستوران ایتالیایی باید بر طبق قوانین انجام بگیرد استفاده جواهرات هم برای کارکنان قوانینی دارد.

بنابر این لباس فرم کارکنان رستوران تنها به لباس خارجی محدود نمی شود و پیچیدگی های خاص خود را هم دارد.

لباس خارجی: لباس فرم کارکنان رستوران باید همواره تمیز باشد و کارکنان هنگام ورود به محیط رستوران بلافاصله لباس های فرم بپوشند. بنابراین وجود رختکن و محیط مناسب تعویض لباس در هر رستوران ضروری خواهد بود. محیط رختکن هم باید مثل لباس فرم کارکنان رستوران تمیز و عاری از آلودگی باشد.

بهداشت شخصی: رعایت بهداشت شخصی برای کارکنان رستوران الزامی است و همچنان که ملزم به پاگیزه نگه داشتن لباس فرم کارکنان رستوران هستند باید به صورت مرتب استحمام کرده و برای چک وضعیت سلامت خود به پزشک مراجعه کرده و گواهی سلامت دریافت کنند.

هماهنگی لباس فرم کارکنان رستوران: لباس فرم کارکنان باید باطراحی رستوران مطابقت داشته و با فضا و تم رستوران هارمونی داشته باشد برای لباس فرم کارکنان رستوران می توانید از نظرهای کارشناسی یک طراح حرفه ای کمک بگیرید.

انتخاب جنس و بافت لباس فرم کارکنان رستوران هم بسیار مهم است و باید قابلیت شستشوی مداوم داشته باشد.

نتیجه گیری:

لباس فرم کارکنان رستوران از لحاظ بهداشتی، نظم و اثر گذاری در مشتریان بسیار مهم است. درصوتیکه توانایی مالی لازم را دارید می توانید جهت انتخاب لباس فرم کارکنان رستوران از نظرهای کارشناسان استفاده کنید. لباس فرم هم مثل تجهیزات فست فود و تجهیزات رستوران ایتالیایی مهم هستند و باید برای انتخاب آن ها تحقیق و بررسی مناسبی داشته باشید.

مقاله کاربردی: همه چیز درباره مدیریت رستوران

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *