همه چیز درباره سالن انتظار رستوران

هر رستوران صاحب نامی در کنار تجهیزات رستوران ایتالیایی و تجهیزات فست فود به یک سالن انتظار رستوران مناسب نیاز دارد.

وقتی استقبال از رستوران زیاد باشد مشتریان باید درفضای مناسبی منتظر باشند تا میزها خالی شوند.

هیچ چیز بدتر از  آن نیست که مشتریان در گوشه خیابان منتظر نوبتشان بنشینند.

سالن انتظار و نظارت بر آن باید در اولویت کار مدیران رستوران قرار بگیرد.کارکنان شما باید برخورد مناسبی با مشتریانی که منتظر هستند داشته باشند.

یک پذیرایی مختصر با قهوه یا چای از مشتریانی که در سالن انتظار حضور دارند هم می تواند تاثیر مثبتی در مشتریان داشته باشد.

یک چک لیست تهیه کنید

تهیه یک چک لیست برای ملزومات سالن انتظار رستوران می تواند جهت ساماندهی بسیار مفید باشد.

بسته به نوع رستوران شما سالن انتظار می تواند به شکل های مختلفی طراحی شود. سالن انتظار رستوران یک فست فود با سالن انتظار یک رستوران کلاسیک ایتالیایی متفاوت است.

سالن انتظار رستوران باید فضای مناسبی برای مشتریان فراهم آورد و به مشتریان به درستی اطلاع رسانی شود که چه زمانی نوبت سرویس دهی به آن ها فرا می رسد.

سالن انتظار مخصوص رستوران های بزرگ و پر طرفدار است بنابراین اگر به تازگی رستوران خود را تاسیس کرده اید خرید تجهیزات فست فود و تجهیزات رستوران ایتالیایی اولویت بالاتری دارند، در سال های اولیه نیاز به سالن انتظار چندان محسوس نخواهد بود.

اگر بتوانید رستوران خود را به خوبی مدیریت کنید و خدمات مناسبی ارائه دهید به زودی در کسب  و کار خود برند خواهید شد و قطعا با استقبال بیشتری مواجه می شود در این صورت به سالن انتظار رستوران نیاز پیدا خواهید کرد. بنابراین بهتر است هنگام طراحی فضا به این نکته هم توجه کنید.

مدیریت و سالن انتظار رستوران

بد نیست مدیر رستوران هر از چندگاهی اتاق مدیریت را ترک کرده و سری به سالن انتظار رستوران بزند. مشتریان در این زمان به دلیل اینکه مشغول صرف غذا نیستند فرصت بیشتری برای گفت و گو دارند در این زمان می توانید نظر آن ها را در خصوص خدمات خود جویا شوید. از اینکه منتظر مانده اند قدردانی کنید و حتی تعاملات بهتری با مشتریان ویژه خود داشته باشید.

سالن انتظار رستوران جایی است که می توان در آن فرم های نظر سنجی را تکمیل کرد و یا جدیدترین اطلاعات تغییر منو و اطلاع رسانی به مشتریان را انجام داد.

کارکنان و سالن انتظار رستوران

برخی از کارکنان رستوران مشتریان سالن انتظار را چندان جدی نمی گیرند و تصور می کنند تنها باید به مشتریانی خدمات داد که در سالن پذیرایی حضور دارند.

اما شما باید این فرهنگ را در رستوران خود ایجاد کنید که مشتریان سالن انتظار هم باید خدمات مناسبی دریافت کنند، انتظار سخت ترین کار دنیاست باید این دشواری را برای مشتریان کم کنید.

بسیاری از رستوران ها تلاش می کنند با ایجاد سیستم های رزروایسون مناسب مانع انتظار کشیدن مشتریان شوند اما به هر حال ممکن است این شرایط پیش بیاید به همین دلیل است که باید سالن انتظار طراحی شود.

نتیجه گیری

هرچه قدر رستوران رشد می کند و طرفدارانش افزایش می یابد باید امکانات رفاهی مناسبی مثل سالن انتظار طراحی شود تا مشتریان بتوانند با آرامش بیشتری از خدمات شما لذت ببرند.

ادامه حیات هر رستوران وابسته به مشتریان است بنابر این در کنار تهیه تجهیزات فست فود و تجهیزات رستوران ایتالیایی خدمات رفاهی و سرویس دهی را هم جدی بگیرید. سالن انتظار رستوران و خدمات دهی مناسب آن می تواند یکی از وجوه تمایز شما از سایر رقبا باشد به این ترتیب می توان انتظار داشت موفق شوید. دقت کنید اتاق انتظار اولویت نیست شما باید با مدیریت درست انتظار مشتریان را به حداقل برسانید.

مقاله کاربردی: برای کاهش هزینه های آشپزخانه صنعتی چه تدابیری می توان اندیشید؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *