آنچه در مورد انعام رستوران باید بدانید

انعام رستوران فرصت مناسبی برای کسب درآمد است، کارکنان رستوران در تمام ایام سال انعام دریافت می کنند اما در مواقع خاص مثل اعیاد و تعطیلی ها انعام رستوران افزایش می یابد.

دراین گزارش شما را با اصول انعام و باید و نباید های آن آشنا می کنیم شاید دیدگاه جدیدی در خصوص انعام رستوران پیدا کردید و ایده های جدیدی برای افزایش درآمد رستوران به ذهن شما خطور کرد.

اهمیت انعام رستوران

انعام رستوران روح شادی ورضایت شغلی را در میان کارکنان رستوران افزایش داده و سبب می شود با انگیزه بیشتری به مشتریان خدمت رسانی کنند. انعام در رستوران امری رایج در سراسر جهان است که دریافت آن در رستوران شما امری طبیعی تلقی شده و می تواند به کارکنان شما کمک مالی خوبی داشته باشد.

اما برای اینکه انعام رستوران برای کارکنان شما مشکل ساز نبوده و سبب اختلاف و درگیری در فضای کاری نشود باید برای اون اصول و قوانینی تعیین کنید.

فرهنگ سازی در رستوران

باید به کارکنان خود آموزش دهید انعام دادن در رستوران از وظایف مشتریان نیست و در صورتیکه به آن ها انعام داده نشد ویا انعام کمتر از پیش بینی آن ها بود نباید در رفتار و سرویس دهی آن ها تغییری ایجاد شود.

همچنین لازم است دیدگاه منطقی در خصوص انعام و مبلغ آن در بین کارکنان خود ایجاد کنید تا انتظار بیش از حد طبیعی نداشته باشند.

ایجاد رقابت در کارکنان

انعام رستوران می تواند عامل انگیزشی خوبی برای عملکرد بهتر کارکنان شما باشد بنابر این شما می توانید از این عامل برای جلب نظر آن ها وافزایش حس رقابت در آن ها استفاده کنید.

برخی از مدیران برای کارکنانی که بیشترین میزان انعام را دریافت می کنند جایزه ای در نظر می گیرند.

مدیریت بیشتر در امر انعام ها

بعضا برخی کارکنان نسبت به انعام دریافتی سایرین شکایت دارند و انعام رستوران را یک حق طبیعی می دانند که باید برای همه یکسان باشد. شما باید سعی کنید شیفت کاری کارکنان کاملا عادلانه تقسیم شود و همه از نظر شرایط کار در شرایط مشابهی باشند اما باید به کارکنان خود تاکید کنید هر کسی که تلاش بیشتری داشته باشد و خدمات رسانی بیشتری انجام دهد قطعا سهم بیشتری از انعام ها دریافت خواهد کرد و به آن ها اطمینان دهید بر عادلانه بودن شرایط کار و رقابت نظارت مستمری خواهید داشت.

نظارت بر سرویس دهی

برخی کارکنان برای جذب انعام رستوران بیشتر سعی می کنند در کار خود سرعت بیشتری داشته باشند و به میزهای بیشتری سربزنند تا انعام بیشتری دریافت کنند.

عجله ممکن است کیفیت سرویس دهی این کارکنان را کاهش دهد این وظیفه شماست که بر عملکرد کارکنان نظارت داشته باشید و اجازه ندهید خدمت رسانی با کم و کاستی مواجه شود.

درغیر این صورت ممکن است مشتریان باوجود پرداخت انعام در رستوران با نارضایتی از رستوران خارج شوند و احساس کنند خدماتی که باید دریافت می کردند به آن ها ارائه نشده است این امر می تواند در وفاداری مشتری تاثیر منفی داشته باشد.

درکنار امور مهمی مثل تامین تجهیزات فست فود و نظارت برکیفیت غذا امور جزئی تری مثل مدیریت انعام رستوران می تواند در عملکرد رستوران و موفقیت شما تاثیر گذار باشد.

سعی کنید در خصوص انعام رستوران و قوانین مرسوم در این حوزه تحقیق کنید وسعی کنید اصول را به شکل کامل در رستوران خود پیاده سازی کنید تا مشکلی برای کارکنان و مشتریان شما پیش نیاید. انعام رستوران اگرچه به طور مستقیم در درآمد رستوران نقشی را ایفا نمی کند اما می تواند در رضایت شغلی کارکنان تاثیر گذار باشد.

 

مقاله مرتبط: محبوب ترین ویژگی های رستوران ایتالیایی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *