روش های جذب مشتری وفادار برای رستوران

جذب مشتری وفادار برای رستوران تکنیک های خاص خود را دارد.تامین تجهیزات فست فود وجذب کارکنان ماهر تنها بخشی از راه اندازی یک رستوران است شما باید قادر باشید مشتریان را به رستوران خود جذب کنید و آن ها را به مشتریان وفادار تبدیل کرده،حفظ کنید. در این گزارش به برخی راه های جذب مشتری وفادار برای رستوران اشاره می کنیم.

احترام به مشتری و ایجاد حس خوب نسبت به برند شما

شما باید بتوانید به مشتری القا کنید برای او احترام زیادی قائل هستید و حس خوبی از حضور در رستوران خود برای او به وجود آورید. این نخستین اصل جذب مشتری وفادار برای رستوران است.

به یاد داشتن نام مشتری، لبخند زدن به او و توجه به خواست های او هنگام سفارش از جمله مرسوم ترین روش های احترام به مشتری هستند که انتظار می رود هر رستوران صاحب نامی از آن استفاده کند.

حدس زدن غذای مورد علاقه مشتری

نقش کارکنان رستوران در این بخش بسیار زیاد است. به طور کلی می توان گفت بخش عمده ای از راهکارهای جذب مشتری وفادار برای رستوران به رفتار و عملکرد کارکنان شما بستگی دارد.

کارکنانی که حافظه تصویری قوی ای دارند و می توانند مشتریان را به یاد داشته باشند می توانند با آن ها تعامل برقرار کرده، غذای مورد علاقه آن ها را حدس بزنند و ارتباط مستمری با مشتریان شما بر قرار کنند.

پیشنهاد های هیجان انگیز

جذب مشتری وفادار برای رستوران تا حد زیادی به قوه ابتکار مدیران هم وابسته است، شما باید قادر باشید در مناسبت ها و شرایط مختلف شرایط فروش هیجان انگیز و جذاب برای مشتریان ارائه کنید تاشما را در زمره نخستین انتخاب های همیشگی خود قرار دهند.

تخفیف های مناسبتی، برگزاری جشن ها و قرعه کشی های جذاب می تواند در جذب مشتری وفادار برای رستوران تاثیر گذار باشد.

تامین تجهیزات فست فود و مواد اولیه خوب برای هر رستورانی لازم است اما کافی نیست.

امتیاز دهی به مشتریان ثابت

جذب مشتری وفادار برای رستوران بسته به اهمیتی است که شما به مشتریان وفادار خود می دهید.

مشتری مستمر باید احساس کنید با سایر مشتری ها متفاوت است و جایگاه خاصی نزد شما دارد تا به رفتار خود ادامه دهد.

به زبان ساده تر تشویق مشتریان وفادار سبب می شود رفتار خود را تداوم بخشند.

برای امتیاز دهی به مشتریان ثابت راهکارهای مختلفی مثل ارائه سیستم پاداش، دعوت به جشن های رستوران، ارائه امتیازات ویژه و ارائه سرویس های خاص و جذاب دارد.

توجه ویژه به آموزش کارکنان

جذب مشتری وفادار برای رستوران بدون وجود سیستم های آموزشی مناسب به کارکنان امکان پذیر نیست.

کارکنان شما باید درک کنند بدون حضور مشتری کسب و کار شما تداوم نداشته و  مشتری برای حفظ حیات رستوران حتی از شما هم مهم تر است.

برای اینکه کارکنان به اهمیت این موضوع پی ببرند خود شما باید بیش ازسایرین به این امر توجه کرده و به اصول مشتری مداری پایبند باشید.

کیفیت اولویت همه کارها

هرچقدر اصول مشتری مداری را رعایت می کنید در کنار آن باید به کیفیت غذا و سرویسی که مشتریان هم ارائه می کنید توجه داشته باشید. جذب مشتری وفادار برای رستوران در گرو ارائه غذای باکیفیت و خدمات استاندارد است. برای این کار لازم است از بهترین سرآشپز، با کیفیت ترین تجهیزات فست فود و مرغوب ترین مواد اولیه استفاده کنید.

البته قیمت هم برای مشتریان بسیار مهم است بنابراین بهترین خدمات را بر مبنای قیمتی که برای منوی خود در نظر گرفته اید ارائه کنید تا مشتریان مستمر شما هر روز بیشتر شوند.

شناخت صحیح مشتری

قیمت مناسب به معنای ارزان فروشی نیست، اگر طرح بازاریابی خوبی تهیه کرده باشید و برنامه فروش آگاهانه ای داشته باشید، مشتریان خود را می شناسید و می توانید بر مبنای سطح درآمد و توانایی مالی آن ها منوی جذاب با قیمتی مناسب در اختیار آن ها قرار دهید.

مشتریانی که دنبال بهترین خدمات هستند حاضرند بهای آن را بپردازند اما آیا مشتریان شما از این دسته اند یا به گروهی از اجتماع تعلق دارند که به فکر زندگی اقتصادی هستند و سعی می کنند هزینه های خود را مدیریت کنند.

شناخت مشتری می تواند در قیمت گذاری مناسب، ارائه خدمات درست و جذب مشتری وفادار برای رستوران تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *